Beschikbare Ruimte

Labo's & kantoren van diverse afmetingen nu te huur.

 

Lees meer!

POM Antwerpen zoekt nieuwe algemeen directeur

2023/03/22

Pierre de Strycker legt op 31/03/2023 zijn functie als algemeen directeur van POM Antwerpen neer. Samen met de Provincie Antwerpen start POM Antwerpen de zoektocht naar een opvolger. Kandidaten kunnen solliciteren tot en met 28 april 2023.

 

Geen zorgen, het ganse POM Antwerpen team blijft paraat en Chris Brouwers zal tijdelijk de rol van waarnemend algemeen directeur op zich nemen.

 

Ben jij of ken jij de geschikte kandidaat? Raadpleeg hieronder dan de vacature:

 

POM Antwerpen zoekt een nieuwe algemeen directeur.

  • - Wie zijn we, wat doet POM?

De Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij (POM) Antwerpen versterkt en ondersteunt de economie in de provincie Antwerpen. Als publieke ontwikkelaar pakken we het tekort aan kwalitatieve ruimte voor ondernemers aan met nieuwe terreinontwikkelingen. Ook bestaande bedrijventerreinen herwaarderen we, het Wetenschapspark is er 1 van. Dit doen we onder andere door ze te verduurzamen.


Daarnaast ondersteunen we ondernemers bij het zoeken naar oplossingen voor complexe uitdagingen. Zoals daar zijn:

- de behoefte en mogelijkheden om te innoveren;
- het aantrekken en koesteren van talent;
- het omgaan met energie- en waterschaarste.

 

POM stimuleert daartoe samenwerking, tussen ondernemers onderling, maar ook met onderzoekers en andere intermediaire organisaties zoals sectorfederaties of intercommunales. Steeds vervult POM een verbindende rol. We brengen partners samen, creëren synergiën en gaan voor concrete resultaten.
 

  • - Wat jij te bieden hebt:

- Je neemt eindverantwoordelijkheid over alle aspecten van beleidsvoering en beheer (beleid, ontwikkelprojecten, personeel, organisatie,…). Je durft hierbij knopen doorhakken en draagt deze beslissing mee uit binnen de organisatie.
- Je ben communicatief sterk en weet perfect hoe je een netwerk kan behouden, uitbouwen én engageren. Je bent een echte ondernemer en hét gezicht van de POM die nieuwe klanten, huurders en investeerders weet aan te trekken.
- Je hebt een sterke financiële en commerciële achtergrond: beheren van budgetten, opmaken van begrotingen en het genereren van inkomsten.
- Door jouw visie en creativiteit ga je steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden en investeringsprojecten voor de POM. Ook de interne werking weet je kwalitatief, efficiënt en effectief te stroomlijnen.
- Je bent vertrouwd met de werking van een overheid en private sector en bent de verbindingspersoon met het provinciebestuur, de provinciale diensten alsook de stedelijke en de Vlaamse overheid.
- Je bent een echte peoplemanager en motiverende (en tegelijk resultaatsgerichte) coach die alle neuzen in dezelfde richting brengt en duidelijkheid geeft. Met geduld en een duidelijke taakverdeling geef je de collega's de mogelijkheid zich volledig te focussen op hun werk.
- Je beschikt over een master diploma (of master denkniveau) en hebt minstens 8 jaar relevante ervaring.

 

  • - Wat wij je te bieden hebben:

- Een enthousiast en dynamisch team van een dertigtal medewerkers: experten, projectmedewerkers en administratieve medewerkers.
- Een goede werksfeer en begeleiding.
- Een contract van onbepaalde duur.
- Een brutosalaris conform de provinciale loonschalen niveau A10. Bij je aanwerving gaan we na hoeveel jaar relevante ervaring (en anciënniteit bij onze of andere overheden) je in eerdere functies hebt opgebouwd. Die ervaring wordt meegenomen in de berekening van je brutosalaris. Bekijk onze loonsimulator om een inschatting te maken.
- Maaltijdcheques van 8€.
- Flexibele werkuren en verlofregeling (36 dagen jaarlijkse vakantie).
- Bedrijfswagen.
- Extra legaal pensioen.
- Gratis hospitalisatieverzekering met mogelijkheid om gezinsleden aan voordelige voorwaarden aan te sluiten.

 

  • - Werkplek:

POM Antwerpen in het nieuwe provinciehuis, Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen

 

  • - Selectiestappen:

1. Cv-screening, waar op basis van motivatiebrief, relevante opleiding of werkervaring, maximaal 10 kandidaten naar het volgende selectieonderdeel doorgaan.
2. Kennismakingsgesprek
3. Je ontvangt een thuisopdracht: je ontvangt deze opdracht na het kennismakingsgesprek
4. Toelichting thuisopdracht, competentiegericht interview en eindselectie: op 24 mei 2023 in het Provinciehuis
5. Assessmentcenter: op 30 mei, 1 juni of 6 juni 2023 bij onze externe partner te Antwerpen

Meer informatie over deze onderdelen kan je hierlezen.

 

  • - Hoe stel je je kandidaat?

Surf naar www.provincieantwerpen.be. Ga naar Jobs, selecteer deze functie en dien je kandidatuur online in tot en met 28 april 2023.

Of SOLICITEER HIER

 

Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure, de verloning en de extralegale voordelen kan je terecht bij Stien Vantomme, consulent werving & selectie
(03 240 64 22 of Stien.VANTOMME@provincieantwerpen.be).